SOS

Behöver hjäöp med läggningen alltså. Livet kan delas in i före och efter förkylningen där före helt klart är att föredra.
I lördags somnade Mellie fint då hon skulle men då fick Thea ett raseriutbrott runt kvart över nio på kvällen då hon kom ner, efter läggetid för att "hon var törstig" men såg att vi hade fått julgranen på plats. (man kunde ju tycka att ett barn skulle bli glad av det men nej). Därmed vaknade Mellie och blev väldigt ledsen...försökte få henne att somna igen i dryga 40 min men när du sitter med en ond klump i magen av raseri och arghet över den själviska sexåringen som orsakat uppvaket så är du inte bra på att lugna en desperat kämpande baby. Därmed var hon vaken till 00.00. Igen.

Igår, söndag, somnade hon igen fint i sin säng. Själv. Men så vaknade hon efter en timme och var helt omöjlig att få att somna. Snälla, ge mig tips på hur jag ska få detta att fungera? Jag är en zombie och ser för mig hur jag snart har en två åring springandes runt som en galning här och skriker så fort det närmar sig läggetid...
Inatt somnade jag före Mellie, men jag vaknade 00.58 och då var hon fortfarande vaken i sin säng...


Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej, hur mycket sover hon totalt på dagen då, kanske måste ni dra ner på dags-sovningen? Mitt tips är att vänta tills hon blir sömnig på kvällen, även om det är sent, och sen successivt backa bakåt, med typ 10-15 min per kväll, så att hon somnar tidigare och tidigare. Är lättast om hon är rejält mätt, kanske badad och sömnig, men ej sovandes. Sen är hon väl runt 8 mån, vilket sägs vara en utvecklingsfas då det händer mycket. Det är ju så med syskon, de är ju väldigt lätt hänt att de väcker varandra på natten om en är arg eller ledsen, de är ju inte själviska för det, de är ju bara barn. Hoppas det blir bättre med sömnen snart!

2011-12-13 @ 12:08:49
Postat av: Linda

Hon sover inte alls mycket på dagen faktiskt, det har hon aldrig gjort, en timme totalt? Nu har jag børjat lægga henne klockan 21 och det går bra, då vaknar hon inte och ær pigg igen så jag ska gøra som du sæger och vrida klockan lite långsamt så ær vi kanske tillbaka vid sju-åtta tiden snart =) Tack før tipsen!

2011-12-21 @ 13:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0