Läggning pågår.

Hur ska det sluta ikväll? Nu har hon jollrat i 10 minuter. Spännande!

Medan hon gör det kan jag ju berätta att vi ätit middag på Ikea idag. Atle åt svensk julmat och jag norsk. Väldigt gott! Pinnakjött heter det och det är salt ,torkat och sedan ångkokat fårkjött som äts med en stuvning av kålrot, brysselkål och så kokt potatis. Min favorit av den norska julmaten. Mmm! De riktiga norrmännen, dom som inte bara har medborgarskap, körkort ( eller førarkort som det så pent heter) och norskt personnummer utan faktiskt är födda här utav föräldrar som också är födda här som har föräldrar som också är födda här och så vidare...dom äter sås till och denna sås består av rent flytande äckligt fett från avkoket av köttet. Så. Äckligt. Om ni ska äta Pinnakjött så styr undan snusksåsen!

Nu sover hon? Häe? Det här går ju bra!!! *stolt*

Nu är det film med pappa storm!

Oj. Glömde!
Köpte ljus på Ikea, förvaringslådor till theas rot hylla och blomkrukor till mina julstjärnor:-) mina blommor har börjat leva så länge så jag får faktiskt slut krukor! Förut så dog blommorna så fort att jag var tvungen att fylla på dom med nya hela tiden, nu har jag istället snart huset fullt med blommisar! Yeaj:-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

hei du, den sausen t pinnakjøtte e jo halve opplevelsen ;-) du fekk lov t å smaka pinnakjøtt før julaften alikavel? :)

2011-12-08 @ 21:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0