Veckoplan

Då har vi helgen bakom oss och i flygande fart ska jag ta tag i næsta veckas must do's.
Har fixat matlista før veckan och inhandlingslista så det ær bara att sætta igång,

Måndag: Panerad fisk med potatis och sås
Tisdag: Skinka och broccolipaj med bulgursallad
Onsdag: Lax med rattatouille
Torsdag: Kycklingfærsbiffar med potatis och sås
Fredag: Krabba
Lørdag: Hemmalagad Pizza
Søndag: Kycklingklubbor med båtpotatis och tzatsiki


Imorgon ska jag också baka ett GI-brød som jag tænkt ska ræcka hela veckan.

Imorgon ær det dags før næsta vænda hos sjuksystrarna på helsestasjonen då Melodie skall ta næsta vaccinomgång. Vi får væl se hur pigg hon ær efter det men om allt ær OK ska jag på spinning kl. 17.00. Vældigt dålig tid det egentligen men jag M.Å.S.T.E gå imorgon. Får panik av hur kroppen kænns. Vill bara svettas ut lite helg =)

(Bild lånad från Elixia)

Idag har jag lagat en kycklinggryta med cocosmjølk, kikærter, linser, curry, spenat och ris. Blev helt ok.
Sen ville Atle ha något gott så då vispade jag ihop kladdkakemuffins i ett naffs. Mumma.

I babycallen hør jag hur min lilla smula snusar och mår gott uppe i våran sæng...lilla mysan!
Uff, fick operera henne i øgat idag då det kommit in ett græs som var typ 1,5 cm långt! SKitsvårt att få ut men kyckades till sist øverlista både baby och græs med hjælp av øgondroppar, tops och tvættlapp. Victory! =)

Ser vældigt mycket fram emot denna vecka med matlagning och mys =)
Hoppas er helg varit fin =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0