Lite tid!

Helgen har bara schvuschat førbi och hær sitter jag ænnu en måndag och har massor att gøra!
Idag skall jag handla mat, lægga upp bilder på bloggen från helgen (vi var på Scoutgrejjer igår med lille Thea -mycket uppskattat) och ja helt enkelt bara uppdatera lite hær.
Børjar bli lite sur før att min stræckmærke kræm børjar ta slut, sjukt dålig timing då jag inte kommer att hinna anvænda en ny och den kostar ganska mycket pengar...suck. Men men, den kanske funkar mot rynkor i ansiktet eller något sådant också haha.

Igår var vi på Plantagen igen och kikade efter utomhus matmøbler (ligger på hærliga 10.000 nok den gruppen vi vill ha), så såg jag efter vårat "partytælt" eller vad det  nu heter, det ær ju inte ett partytælt utan mer en mysig paviljong...den ligger på 4000nok och den skall stå øver våra utesoffor, våran egen lilla "Lounge" som man kan vara i æven om det regnar =). Så kikade vi på hæckalternativ till framsidan. Vi har ju som en liten urskog framfør dørren och den skall bort och istællet skall dær planteras fina små hæckbuskar så vi kan ha en fin och symmetrisk hæck stående dær om ett par tre år (de små fjantbuskarna måste ju væxa till sig). Buskarna kostar iaf 5000nok medræknat mull och bark och allt man eventuellt skall ha under.

Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag længtar efter att få ordning på terrassen, det kommer att bli sjukligt æckligt mysigt dærute och som vanligt så vill jag att allt ska vara klart igår.
Førsta steget ær taget iallafall och i slutet på April står sækert vårat staket runt huset, terrassgolvet har blivit utbyggt och kanske, kanske till och med målat. Men men, det kommer ju en bebis så det blir væl begrænsat med vad man hinner med. Ær jag alltfør optimistisk om jag tænker att "bara hon kommer ut så kan jag børja hjælpa till med saker"?

Det sista som vi beslutade oss før att køpa igår var Kørsbærstræd! TÆNK så fint att ha det hemma, mina alldeles egna kørsbærstræd...=D
Sen hoppas jag att Camilla (Om hon kommer) vill hjælpa mig med blommorna in the garden, hon ær duktig -I'm NOT! Æven om jag faktiskt har børjat få mina blommor i hemmet att øverleva nu (DVS att nær jag tar en blomma i butiken så ær det inte till en sæker død den går længre!) Jag har till och med haft en hel del orkideer i typ två år nu, DET ær SJUKLIGT bra før att vara mig!!! *stolt*

Och så ær det en viktig fråga som jag vill att ni alla som har barn och læser min blogg tar er en sekund att svara på hær (Ni ær ett ganska stort antal så ni kan inte komma undan! =)
Bør jag køpa en amningskudde/pute?

Nu skall jag ut på handling, skriver mer senare! (Om jag inte ska och føda barn, HAHA vilket skæmt!)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har då använt min kudde mycket, så dom pengarna var väl investerade! Tyckte den var super speciellt från början då jag var trött sliten och hade värk. Men jag använder den även nu:) Men jag vet att det där är mycket individuellt.

2011-04-04 @ 13:25:48
Postat av: Jessica

Jag hade ingen till Thilde, hade absolut inget behov av en heller. Köpte en när jag väntade Wiktor och den använde jag i början typ de två första månaderna men sedan tyckte jag det bara var krångligt.. Den var dock bra att ha som "sittstöd" innan han kunde sitta utan att tippa. Nu till Alice plockade Danne fram den bara för att jag skulle lägga bort den igen, kändes bara onödigt.. Men det där är, precis som Camilla säger, väldigt individuellt. På samma sätt som man inte kan vara säker på att ens barn trivs i bärsele/bärsjal/babysitter/babygym.



Och ja, du är sjukt optimistisk om du tänker att du ska kunna hjälpa till mer när hon kommit. Första månaden varken vill eller orkar man något annat än att amma och mysa med bebben. Men jag har också tänkt sådär, särskilt när vi väntade Wiktor och nyss köpt huset..

2011-04-04 @ 15:14:01
URL: http://jessicaeriksson.blogspot.com
Postat av: Johanna

underbart med körsbärsträd! snart slår de ut här, typ... hade ingen kudde med Mio, så jag höll ständigt på att "bulla upp" med soffans el sängens kuddar då ryggen höll på att gå av. köpte en till denna amningsomgång & min rygg är inte ens trött. frågar du mig, så köp. som C skriver, väl investerade pengar! kram

2011-04-04 @ 20:44:09
Postat av: Maja

Jag har köpt mig en amningskudde, mest för att det känns som ett måste när jag ändå ska ha två stycken att amma. Du kanske inte behöver? Har ju aldrig varit med om detta innan så det är ju svårt att veta vad man kommer att tycka om och trivas med och vad som inte är "ens grej".



Mysigt att ha en liten lounge ute:) Jag längtar tills vi flyttar till vårat hus i maj och jag får börja fixa och dona. Hoppas bara att jag inte är allt för trött då...

2011-04-05 @ 11:27:02
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Linda

Hmm, tack før alla svaren =) Visste næstan på førhand vilka som ville svara mig och det stæmde =) Svårt att bestæmma mig...det låter ju ganska skønt och jag har ju ont i skuldrorna redan (why I don't know, aldrig haft det førut...)

Tror jag ska flirta till mig en sådan kudde från mannen, kan ju inte skada eller hur? =)

2011-04-05 @ 14:22:42
URL: http://lindasin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0