söndag med sol

I helgen har jag varit väldigt duktig faktiskt om jag får säga det själv! Har lagat mat av inga ingredienser och det blev vansinnigt gott! Ugnsbakade torsk  med krossade tomater och massa kryddor, purjolök, lök och morötter, till detta serverade jag potatis och stuvade ärter och morötter och bearnaise sås! Var en överraskande god kombination och vansinnigt gott!
Innan det så var jag och atle och lånade en sop för utebruk hos A´s föräldrar och jag spenderade ett par timmar på framsidan av huset och planterade om i rabatten -bort med sommarblommorna och fram med ljung. Jag gick igenom nästan VARJE kullersten för att ta bort mossa och gräs som vuxit där under sommaren, blev FINT men det känns i kroppen idag. Träffade en hel del maskar som var långa som ormar, spindlar och gråsuggor samt gröna larver. Nej, jag är ingen trädgårdsmästare, allt för mycket äckligt för det!

Efter maten kom det massa folk. Jag serverade bara snacks, morötter, gurka och dip. Chips och popcorn. Drickat stod folket för själv och runt 23.30 lämnade dom mig och Atle hemma för vidae tur mot andra äventyr på nattklubbar och vad det kunde vara. Perfekt dag för mig och PERFEKT "partykväll" för mig! Socialt och mysigt och hemma hos mig själv. Ingen kostnad och tidigt avslut på kvällen.

Idag vet jag inte vad vi ska göra, solen skiner men jag har den där söndagskänslan.

nej...over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0