Så länge sedan så jag glömt mitt lösenord.

Hej hopp i höstskogen!
Japp, det är sant. SÅ länge sedan är det faktiskt så att jag har glömt lösenordet till min blogg. Jappjapp. Men jag får väl anledning att skriva här mer nu.
På dagarna försöker jag hålla mig vaken, går promenader och myyyyyser i höstvädret! Solen har behagat att skina i nästan en hel vecka vilket har fått mig att gå långa och mysiga turer med min pluttluttemops. Ute bland höstlöv har den aningens kyligare luften börjat bita lite i kinderna.  Hon älskar det. Jag älskar det!
Att hösten kan frammana deppressioner kan jag inte förstå, tänk så lite man verkligen måste göra när mörkret lägger sig tidigt på kvällarna och soffakroken med filtar och kuddar och filmer och tidningar och tekoppar och allt underbart finns innanför hemmets väggar och det faktiskt är lov att sitta där och bara kura! Ingen behöver ha dåligt samvete för att man sitter inne även om solen skiner en dag, det är inget badtvång och ingen ser på dig märkligt när du inte har kastat på dig bikinin och i rusningsfart gått ner till stranden eller vänt snuten upp mot skyn i hopp om lite färg. Nej, denna årstid får man vara blek om nosen och rödrosig på kinderna. Långbyxorna, goskorna, handskarna , de långa stickade tröjorna och fina jackor, halsdukar och mössor pryder oss än en gång. Halleluja för hösten! Ha de´ sommaren. Jag kommer säkerligen hylla dig nör du närmar dig i april, men nu kan du bara gömma dig en stund och ladda upp för nästa gång vi ses. Och snälla sommar 2011, var varmare än din föregångare.

Utom att mysa med hösten så jobbar jag ju så klart. I fredags klarade jag inte att hålla fingrarna från visa-kortet och handlade lite (!) till både Atle och mig. Till A köpte jag en väldigt fin mörk Nudie jeans byxa, smal, två ssssssnygga skjortor från Tommy Hilfiger (en lila m rutor och fint emblem på och en mer "jeansig" i rött/blått/vitt och rutor i en typ av flanell;), så fick han en Lindeberg tröja, tunn mörkblå i merinoull med 4-5knappar på och EMU uggs. Flott blev han och väldigt glad så klart!
Till mig själv köpte jag en mörkblå tunika i ett tunnt material från Gina, en blommig "skjortklänning" från H&M, en tunika i plysch från Line of Oslo( som har en jättehuva så man kan gömma sig för alla om man vill det.), trosor, och en våldsamt fin Trench/kappa från Bruuns Bazaar. Nu väntar jag bara på mina EMU skor (har fått ett par från vår leverantör i och med att vi säljer dom i butiken och ska veta vad vi säljer, grymt nice!) Sen har jag beställt en superfin axelväska från Tiger of Sweden samt en plånbok från dem. 
Mycket shopping har det faktiskt blivit! Hm..kul!

Idag har jag betalat det sista på Atles trettioårspresent. Han ska få en tur till England med mig, hans bror samt brors fru. Vi drar den 11/2 från Stavanger till London och därifrån till Manchester för att på lördagen se en matc´h mellan Manchester United och Manchester City. Derby. Fredag till måndag. UNDEBART! Shopping, mys och framförallt får ju min käre se sitt favoritlag spela en derbymatch! (Själv ser jag mest fram emot london och shoppingen ;)

Vill avslutningsvis bara säga ett stort tack till Camilla som blivit så duktig på att skriva i sin blogg! Följer dig med spänning och längtar ihjäl mig efter att få beskedet om att det har kommit en liten Cört till världen!

Nu ska jag återgå till sorterande av räkningar då dom numer ligger på mitt bord. Jag är ekonomiansvarig. HAHA! tänk er det! Nästan så jag skrattar ihjäl mig!

Nåja, natten allihopa! 

Atles sko =) Jag ska få en sådan jag med fast tog den i choklad färg och så med hö´gre skaft (jag såg ut som en kyckling med för stora fötter och pinnben i den låga modellen:D )
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Yeeey! Äntligen en uppdatering. Jäklar vad du har shoppat kan förstå att Atle blev glad! Jag har ju förresten höga chokladbruna EMU;) Superbra skor! '



Ja nu e jag en grym bloggerska Har ju överdrivet med tid då jag är hemma själv ruvandes.



Så roligt att vi känner precis likadant inför hösten, håller med på alla punkter. Inga måsten bara mys, kärlek och fina kläder!



Kram

2010-10-05 @ 09:02:21
Postat av: Lindus

Åh var det EMU du hade?? Trodde du hade Uggs Australia. EMU ær bæst! Den ækta varan!



HAha, det ær bra att du har tid før jag myser varje gång jag læser dina inlægg! Antar att du får mindre av den varan snart=)



Kram!

2010-10-05 @ 12:50:02
Postat av: Camilla

Japp EMU it is, super braiga. Mina ser ut som nya denna vinter med. Då är jag dock noga att ta hand om dom.



Härligt att höra att du myser:D Alltid roligt när det uppskattas! Då blir det mer uppdates!



Kram



2010-10-06 @ 17:53:54
Postat av: Isabelle

Ååh va kul med lite updates!

Härligt att läsa hur du har det i den kalla världen. Här i den blå skiner solen som alltid å om en vecka är jag tillbaka hos min kära fästman.

Hoppas du inte fryser ihjäl i vinter så att vi kan ses om inte allt för länge.

Pöss å kärlek

2010-10-08 @ 20:03:12
URL: http://bella82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0