Hej hopp i loppekassen!

Har inte tid att skriva även om jag gärna skulle vilja!
Jag har kommit på det absolut roligaste som finns och det tar all min tid =)
Ser mig runt på finn.no ( typ blocket) efter saker som ges bort helt gratis. Åker och hämtar dessa och syr om, målar fixar och donar! Hittills har jag skaffat mig ett fint köksbord med fyra stolar, helt vanligt i furu som skall målas vitt. Jag har hämtat en soffgrupp som jag nu snart lagt sista handen på och klätt om hela! FANTASTISKT KUL! Har målat soffans ben och lackerat armstöden i vitt och fixat allt tyg på armstöd, rygg och sittkuddar i rosa/vitt. Blir så fint och är utan tvivel det kulaste jag har gjort! Har också fått mig två nya vardagsrumsbord (har ju två "vardagsrum" att fylla) som är halvvägs färdiga, de skall också blli vita =)

Det är så kul så jag har inte tid med något annat än att pyssla. Har sytt två ljuslyktor (klätt om gamla glas) som matchar soffan.
Har köpt en gammal "ful" vägglampett som var i mässing och lackerat den till silver samt köpt två små fula lampskärmar med påklisrtade torkade blommor på som jag rev sönder och fixade nya skärmar till.
Har fått mig en stor lampskärm också, som förvisso inte var så ful, men nu är den mycket finare då jag klätt om den till ett tyg som är vitt i botten och med massa fina rosa blommor på =)
Pyssel pyssel tar upp min tid.

På lördag kommer Atles föräldrar på middag hos oss och jag vet inte vad jag skall laga som inte är över fancy och tar sådan lång  tid men samtidigt gott =) Några förslag?
Jag jobbar på lördag men på söndagar är dom så upptagna så den dagen är som den enda som går att anordna något....det skall nog gå fint.

Nej, nu skall jag finna mig något nytt projekt, soffgruppen är ju i stort sett färdig =)

Natten på er alla därute!

Kommentarer
Postat av: Malla

Men oj vad du pysslar och står i, härligt!

2010-07-10 @ 16:49:00
URL: http://pachamalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0