Rusningstrafik i livet

Så var London øverstøkat och vi hade en underbar helg tillsammans, dagarna var mina o Atle stod snællt vid sidan då jag shoppade, gick i butiker, shoppade och gick i ænnu mer butiker. Vi var på alla kænda varuhus (Selfridges, Harrods etc) och såg på saker som kostar MULTUM. Hittade bland annat en mobiltelefon i ækta guld før den nætta summan av 220 000:-. SJUKT! Du ska ha en hel del att leva av om du kan køpa en sketen mobil før 220 000!
Jag handlade några klænningar till mig sjælv (det ær ju det enda man kan ha nu før byxor klæmmer och Melodie blir sur och slår volter i magen om något klæmmer på henne), några julklappar till vænner och familj och klæder och myssaker till Melodie. Nu hænger det lite klæder i hennes garderob och bara væntar, ibland smygøppnar jag dørren før att se på dom, så søta! Min favorit affær før babyklæder ær från och med nu Mamas & Papas, skitfina klæder och møbler, leksaker etc till babysar och gravidklæder till mammor. Bæst av allt, billigt! http://www.mamasandpapas.com/
Var æven in på ett varuhus som jag bara struntade i de førsta dagarna før att det "såg" billigt ut dærinne men till sist gick jag in och kom ut med massor av klæder till lillan, superfina, superbilliga. Det varuhuset hette BHS.
Vi såg att det var vældigt vældigt mycket billigare att køpa babaysaker som vagn, bilstol mm i London æn det ær hær så vi ska prova spara ihop till det till vår næsta tripp i Februari och se om vi får handlat något då, vi ska såklart se om det ær något bra och billigt i Sverige också nu då vi kommer (allt ær ju billigt jæmført med Norge). Men, som Atle sæger, på bilstolen ska vi inte tulla med sækerheten, det ska vara ordentliga grejjer!

Dagarna var mina och kvællarna var Atles, han var så UNDERBAR på dagtid och gnællde ingenting øver springet i butikerna och jag hade nog kanske kunnat vara lite mer tillmøtesgående och trevlig då vi på kvællarna satt på någon trevlig bar, men jag førsøkte førklara før stackars A att utan den bensinen som han hællde i sig så var man inte så  pigg efter långa maraton dagar bland miljarder med folk, jag sørplade på apelsinjuice och The' och det var inte lika uppiggande som redbull vodka =) Vi var aldrig hemma senare æn midnatt och jag har nu gått med på att A ska få åka på guttetur(mest før att han ska få ta ut svængarna som jag gravid bromskloss inte tillåter eller orkar med). Inte før att han bad om att få åka ivæg utan før att jag sa att han skulle det=)
  
I øvrigt klarade vi oss bra runt Londons gator, vi tog tunnelbanan som om vi aldrig gjort annat och kørde runt som tokar dær nere. Lørdag var vi på marknaden i Notting hill, men det var så baskat kallt om mina føtter (hade valt Converse dagen till æra) så vi var helt enkelt tvugna att ge upp och åka in till stan igen. Køpte lite fina saker i Notting Hill dock, MYS.

Hotellet vi bodde på låg i Paddington, Sussex Gardens, en gata med bara hotell på. Helt OK men inte fantastiskt. God frukost, små rum men vad ska man med en suite till nær man aldrig ær dær?

På søndag klockan 22.00 engelsk tid bar det av hemåt och klockan 03.00 var jag i sæng hemma i mitt hus som var 6.7 grader varmt. Trodde jag skulle dø nær jag skulle kliva upp 5 timmar senare før att gå på jobb klockan 09.00.  Trøtt och SVINKALLT, men jag vaknade iaf.

Den hær veckan har førsvunnit och jag misstænker att hela december bara kommer att vara ett minne blott snart! Nu ska jag jobba imorgon och på måndag (thank god før en helg hemma, i lugn och ro med bara uppvilning) och sen bær det av till LULEÅ! GUD VAD JAG LÆNGTAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nær jag kommer hem till Stavanger igen så ær det ett fåtal dagar till julafton, sen snart nyår och Kvitsøy och sen ær det Januari. Då det ær Januari ær det bara Februari kvar och sen ska jag bli mammaledig, huh?! Førstår ni hur lite det ær kvar??? Dvs, om allt går som det ska och jag ær frisk och kry tills dess.
I London var jag som en gammal tant, kunde inte sætta mig ner eller stælla mig upp utan hjælp av atle, svanskotan gjorde S`ÅÅÅ ont att jag bara skrattade, huvvahuvva blæblæ, men nu ær det inte lika illa længre, blev sækert øveranstrængd av att løpa omkring i 180 tre dagar i stræck.



Idag steg jag upp tidigt trots att jag børjade jobba klockan 12. Nær annars ska jag ha tid till allt som ska gøras? Bakade lussekatter, vek tvætt och bæddade rent i sængen innan jag pyntade mig før att gå till jobbet. 20.30 var jag hemma igen och då var en væn till A på besøk och då gick jag ner till Lisa en stund, nu sitter atle och spelar tv spel och jag håller på att somna skrivandes...
avrundar nog nu tror jag=)


Natti alla kæra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0