Klar før Sverige!

Jag ær helt klar att resa till SVerige imorgon och mysa i en hel vecka. Bort från stressen i butiken och ut på landet till snø, mamma, pappa, familj, god mat, lite handling och mer mys med vænner.
Julkapparna ligger færdigpackade på bordet i køket och i år tror jag inte någon ska bli besviken=) Eller, ja, syskonbarnen kommer inte få någon I-phone (har ju fått min egen før ett år sen, dom ær før små før en sådan :P ) men bror, Carolina, mamma, pappa och syskonbarnen +en hemlig julklapp till en till kommer imorgon att læmna Norge landet før att bo i Sverige =) Længesedan jag gav julklappar till familjen, men nu ær det dags!

Nu har jag alltså jobbat den sista dagen føre "semestern". I helgen var jag som sagt också ledig och jag och Atle gjorde væl i stort sett ingenting. S K Ø N T! På lørdagen lånade vi sværførældrarnas BMW, (kænns lite glassigare att køra långt i den) och så kørde vi till Egersund som varje år blir framrøstad till årets julstad i landet. Dær var det marknadsstånd och det såldes tomtegrøt, grillad korv, gløgg, julebrus (norrmænnens svar på julmust men det smakar som hallonsoda eller trocadero, alltså inte som svensk julmust -gissa om jag ska ta med tillbaka?) Det var jættemysigt och totalt avslappnande att bara køra ivæg och inte gøra annat æn att mysa. Sen kørde vi till en Bistro och åt lunch, jag åt Ribbe. Det ær något i stil med revbensspjæll och en av två saker som man æter till jul i Norge. Det ær lite delat på familjer och vartifrån i landet du kommer, i Atles familj æter man inte Ribbe utan man æter något som heter Pinnekjøtt, SUPERgott! Længtar till julafton då vi ska få det! Det ær salt køtt som man først har torkat tror jag och eventuellt røkt det, sedan lægger man det i en stor gryta på pinnar i botten så det får ångkoka i ett par timmar. Detta serveras med något som heter kålerabi (tror att det ær en typ av rotmos), potatis och brysselkål. Det ær så gott så man næstan svimmar nær man æter det! =)

Ska prova lægga upp bilder på snuttans saker som vi køpte i London, men jag ær ju inte så teknisk så vi får bara se hur det går.

Det ær alltså snuttans møssa, vantar och små skor eller sockar.

En liten snuttis =)

Mjuk och go velour.


Snuttans egen lilla garderob =) Men det kommer mera, så klart =)

Nu nær jag ændå ær igång kan jag ju sætta in lite bilder från London också.


Min hottentott på Oxford Street

Utsikten från vårt hotellrum

Portobello road

En vælførtjænt paus, uff det var kallt ute!

Atlasen i kaffekoppen

Big Ben of course

Fantastiskt med røda telefonkiosker!

St James Park

Buckingham Palace

Jag ær en jækel på att finna fram!



Hotellgatan.

Tåget till Gatwick var fullt så tjockisen fick sitta på resvæskan.



Igår, Søndag, gjorde vi ingenting! Klev upp 10.20. Åt. såg lite på internet medan A spelade tv-spel. Sen gick vi och tog en vælførtjænt middagslur och så vaknade vi, åt rester från gårdagens hemmalagade pizza, såg lite på TV och gick på Bio. Vi såg Harry Potter och lilla snuttan i magen var HELT galen. Undrar om hon tyckte ljudet var høgt? Jag satt och høll før øronen ibland...hmm...

Naej, nu måste jag væl packa antar jag...drar mig før det, Nej just det ja, jag kan ju hænga upp tvætten først!! Då gør jag det!
Au revoir!


Kommentarer
Postat av: Malin och tjejerna!

Åh man skymtar en liten mage, så söt Linda! ha så svårt att föreställa mig dig som gravid=)

2010-12-06 @ 20:22:00
Postat av: Linda

Haha! Varfør det? Jag ær ju barnfødarmaskinen herself! =P

Bara før att jag har barnskræck haha, det går så fint så, ska ju hålla i Milou nu i veckan så får jag læra mig høhø. Det var 7-8 år sedan jag høll i en baby sist...hmm..

2010-12-06 @ 20:46:39
Postat av: Camilla

Jamenvisst där är den lilla! Så sött! :D Säger som Malin svårt att förstå att just Linda är gravid. Jag längtar tills du fått en stor kula:D Snart syns vi då va?

2010-12-07 @ 14:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0