vuxenpoäng

På något sätt så känns det som att jag varje gång jag skriver här skriver att jag jobbar massor och i stort sett hela tiden? Tycker att allt går ut över min fritid och att jag inte har tid att ta det lugnt och slappna av. Mest troligt beror det på min icke existerande semester denna sommar, så varje gång jag är ledig så känns det som att jag bara hinner vakna så ska jag på jobb igen. JOBBIGT!!!! Känner mig stressad över det faktum att inte vara utvilad ens på en söndag när jag (varannan vecka) varit ledig även lördag. Ooooo...lyx. Not.
Jag behöver helt enkelt semester. En lång sådan. Tid för själ och ro. Ge mig. Nu.

Annars har jag ett vansinnes ryck i ordning och reda just nu. Vi har kommit fram till att jag skall vara ekonomiansvarig i familjen (ja, det gäller ju inte dumdristiga inköp av kläder och annat nödvändigt) men räkningar. Jag skall checka brevlådan varje dag (har inte gjort det idag dock) och jag skall betala räkningarna så det blir gjort i tid. Jag har inhandlat två pärmar idag, en rosa och en lila, hehe, som räkningarna ska in i och så har jag organiserat avtal, kvitton bladibla i en annan pärm. Nu ska det bannemig vara ordning och reda på det här med ekonomin!!

Innan jobbet idag åkte jag och lisa på loppis, köpte en gammal ljushållare, en duva typ, en tavla med jesus motiv för det är fint, och en skröpplig tavla med en massa påklistrade torkade rosor som inte alls var fin, men ramen var helt fantastisk och i den skall mina föräldrar sitta.
Sedan jag skrev sist så har jag hunnit handla en såsnipa samt ett uppläggningsfat och en djup och en plattalrik i samma serie. Mysigt.

I lördags köpte min man ett par stövlar från stylesnobb åt mig. Jag hade förvisso sett ut dom själv och skickade in honom i butiken, och ut gick han med en stor skokartong i lila. TACK (men jag hade nog gnällt mig till dom även om du inte köpt dom där och då =O )

Har gkort en matlista för två veckor framåt och inhandlat mat därefter. Skönt att slippa det.

Skulle vilja ha en liten form för anslagstavla i hallen, inte en riktig, men en med trådar och vitt trä...hmm...inte så lätt att beskriva det när jag beskriver det på det sättet, men i mitt huvud är det fint iaf =)

Nej folket, nu ska jag nog g åoch lägga mig, trots att mannen min inte kommit hem ännu, han är och jobbar med garaget som gick sönder på tasta.
Världens finaste, hoppas det går bra därborta.


Skorna finner ni på www.stylesnob.com och det är stöveln som heter Isabella =)

Natten!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men halluuu! Du uppdaterar ju aldrig, vill ju se bilder åxå. Skulle du kunna messa mig så jag får ditt nummer, har fått byta mobil IGEN! Vill att du utvecklar din kommenter du lämmnade:D KJAM

2010-08-31 @ 19:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0